Jeżeli denerwujesz się na podwyżki kosztów paliwa, być może zechcesz zaintrygować się tym zagadnieniem, iż istnieje opcjonalny sposób na tankowanie wozu, jaki jest lepszy dla środowiska, dla silnika i dla budżetu, bo kosztuje mniej więcej połowy cena benzyny oraz oleju napędowego.
Gra toczy się o gaz. W obliczu tych licznych zalet nasuwa się pytanie, czy w rzeczywistości warto przebudować pojazd pod tym kątem? Spójrzmy!
Przerobienie samochodu na gaz – zyski
Nadrzędną zaletą konwersji wozu jest redukcja kosztów paliwa, którą wolno obniżyć o około 40%. Wypływa to z faktu, że LPG podlega znacznie niższemu zużyciu paliwa aniżeli benzyna i olej napędowy oraz choć jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja sumptów z nawiązką to wynagradza.
Piotr Marzec Kraków
Jeśli przekształcisz samochód, będziesz mieć prawo do obniżenia podatku drogowego, albowiem państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, iż gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek stałych, a zatem może naprawdę przedłużyć żywotność dużej grupy silników.
Co więcej samochody napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 niż auta benzynowe,
• 10% mniej aniżeli silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu aniżeli benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu niż olej napędowy.
Jak więc widać są w samej rzeczy dużo poprawniejsze dla otoczenia. Tym znacznie bardziej, jeśli jeździsz jednym z mniej ekonomicznych aut, widzisz teraz bez owijania w bawełnę, że zdecydowanie warto rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszystkie wyżej wymienione argumenty przemawiają za tym w dosadny sposób.